سد بالاخانلو در آستانه آبگیری 

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت:سد بالاخانلو تا پایان امسال آبگیری می‌شود و سد نهب با ۹۸ درصد پیشرفت آماده بهره برداری است.

رجحانی معاون عمرانی استاندار قزوین در جمع خبرنگاران گفت:  اسفند ۹۹ سد نهب آبگیری آزمایشی شده بود.

وی افزود: هم اکنون این سد با ۹۸ درصد پیشرفت آماده بهره برداری است و سد بالاخانلو هم تا پایان امسال آبگیری می‌شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین در ادامه به کمبود منابع آبی در استان اشاره کرد و گفت: تلاش برای تخصیص آب صنایع و استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها است که این موضوع می‌تواند بخشی از نیاز آبی صنایع استان را مرتفع کند.

وی در ادامه از تعریف ۱۵۰ طرح با هدف کاهش حوادث جاده‌ای در محور‌های ارتباطی آبیک، قزوین و تاکستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها و همچنین اصلاح ایستگاه‌های عوارضی شاهد کاهش حوادث جاده‌ای در استان خواهیم بود.

رجحانی با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری، طرح‌های معرفی این ظرفیت‌ها را در دستور کار داریم.

وی برگزاری جشنواره میراث فرهنگی، رایزنی با شبکه‌های ملی صداوسیما در زمینه تولید سریال‌های الف را از دیگر کار‌های انجام شده برای معرفی و توسعه گردشگری استان قزوین عنوان کرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین در ادامه گفت:در حوزه برق و انرژی احداث شهرک انرژی خورشیدی و نیروگاه گازی بویین زهرا از اقدامات خوب استان است.

رجحانی افزود: در حوزه دانش بنیان و فناوری هم طرح چشمه نور از پروژه‌های مهم پیشرفت و توسعه استان است که در سطح کشور جایگاه بالایی ویژه‌ای دارد.
 
معاون عمرانی استاندار قزوین در ادامه گفت: در حوزه راه و شهرسازی هم احداث راه اصلی قزوین الموت، تنکابن، راه اصلی اقچه کند نیکویه، احداث راه اصلی آبترش، ضیاءآباد خرمدشت و احداث باند دوم بوئین زهرا دانسفهان و رحیم آباد از مهم‌ترین پروژه‌ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.